Training verkoopmedewerker
Een training verkoopmedewerker is erg nuttig als je in contact komt met klanten die iets willen aanschaffen. Als verkoopmedewerker heb je contact met klanten aan de telefoon, via e-mail, chat-services en face-to-face. Die laatste manier om met een klant te praten is het leukst. Want na de training verkoopmedewerker kun je meteen inschatten of het gesprek de goede kant opgaat. Dat is vooral waardevol als je werkt in een showroom. Door goed op de non-verbale reacties van de klant te letten kun je op basis van zijn reacties het gesprek een kant opsturen, waardoor extra interesse van de klant wordt gewekt. De kans op een succesvolle verkoopactie neemt dan toe.
Inhoud van de training verkoopmedewerker
De training verkoopmedewerker bestaat uit twee onderdelen. Eerst wordt uitgebreid ingegaan op het vergroten van de administratieve vaardigheden van de cursisten in de opleiding administratief medewerker. Daarin worden alle basisvaardigheden aangeleerd, zoals het omgaan met veel gebruikte computerprogramma’s als Excel, Word en Outlook. Na het behalen van het diploma voor dit deel van de opleiding is er nog de vervolgtraining verkoopmedewerker. Die gaat in op het toepassen van verkoopargumenten, omgaan met klachten, het presenteren van producten en commerciële verkooptechnieken. Tijdens de vervolgopleiding wordt niet alleen theorie behandeld. Door middel van rollenspellen worden de technieken ook in de praktijk geoefend.
Praktische informatie
Het eerste deel van de training verkoopmedewerker bestaat uit de algemene opleiding administratief medewerker. Die opleiding is de basis voor veel van de opleidingen die door Fabius Opleidingen wordt aangeboden. De totale training verkoopmedewerker bestaat uit 40 klassikale lessen van 3 uur per week. De lessen kunnen naar keuze in de avonduren of tijdens ochtendsessies worden gevolgd. Daarnaast wordt verwacht dat de cursisten elke week een dagdeel besteden aan huiswerk. Na het afronden van de training ontvangen de cursisten een erkend diploma.